איסוף לידים אורגני מקבוצות פייסבוק – האם זה שווה את המאמץ?

כשרוב האנשים חושבים על איסוף לידים דרך פייסבוק, הם בדרך כלל חושבים על אחת משתי דרכים:

 

1.איסוף לידים דרך דף שהם מקימים בפייסבוק

 

2.איסוף לידים דרך מודעות ממומנות (בין היתר אפשר גם ליצור טופס לידים)

 

אבל יש גם דרך שלישית… איסוף לידים "אורגני" דרך קבוצות בפייסבוק. זו יכולה להיות קבוצה של בעלי עסקים, קבוצה

של מי שאוהב תחומי עניין מסוימים או קבוצה שאתם יצרתם ומקושרת לעמוד העסקי שלכם (הדרך הבטוחה).

 

יש לציין שכל זה נעשה בחינם לחלוטין, למרות שלפעמיים תצטרכו להשקיע בכך לא מעט זמן (וכידוע, זמן = כסף).

איסוף לידים אורגני מקבוצות פייסבוק

חוקי הג'ונגל

הדבר הראשון שתשימו לב אליו הוא שיש שני סוגים של קבוצות: קבוצות שבהן כל אחד יכול לעשות ככל העולה על רוחו וקבוצות שבהן יש חוקים וכללים מתי בדיוק ואיך מותר לפרסם.

הקבוצות מהסוג הראשון הן הקבוצות שצריכות להיות בעדיפות שנייה מבחינתכם. למה? 90% מן המודעות יהיו ספאם. גם אם תיצרו פוסט נהדר לליד שלכם, הוא יבלע בין 1,000 המודעות האחרות ביום (כמעט כל מי שנמצא בקבוצה כזו ידביק את אותו הפוסט שוב פעם בכמה ימים ב"שיטת מצליח").

חיסרון נוסף: קבוצות אלו נוטות להיות קבוצות לא ממוקדות. לדוגמה, תמונת המסך היא מהקבוצה "מדברים עסקים ברשת", וכמו שאתם יכולים לראות, אין כאן ממש קשר לעסקים…

אגב, מספר החברים בקבוצות כאלו ממש לא מעיד על איכות הקבוצה. הרבה אנשים פשוט נרשמו לקבוצה ושכחו להסיר את עצמן.

קבוצות עם חוקים ונהלים

הקבוצות מהסוג השני הן קבוצות שבהן יש חוקים ונהלים ברורים. יש לציין שלא בכולן מותר לפרסם, וגם באלו שכן בדרך כלל מדובר בימים מסוימים בשבוע או רק לאחר קבלת אישור מהמנהלים. יש גם קבוצות שבהם מותר לפרסם בצורה אחת אבל לא בצורה שנייה. לדוגמה, אסור לפרסם בצורה ישירה, אבל כן מותר לפרסם בצורה שעוזרת לעסקים אחרים (לפעמים זה יעבוד אפילו יותר טוב).

אבל כאן בדיוק טמון היתרון של הקבוצות האלו: מדובר בקבוצות סופר ממוקדות שבהן אתם יכולים להגיע בקלות לרמת מעורבות גבוהה ולדבר ישירות עם קהל היעד שלכם. כל מי שמעוניין בשירות שלכם יכול לשלוח לכם הודעה פרטית או להיכנס לדף יצירת פרטים (שהוא בעצם דף נחיתה לכל דבר ועניין).

מלבד זאת, יש כמה טיפים נוספים שאנחנו יכולים לתת לכם:

1.נסו להתחבר למשהו שהחברים בקבוצה מתעניינים בו בזמן האחרון או לאיזשהו טרנד, אל תפרסמו פוסט בלי הקשר שמנותק לחלוטין ממה שקורה בקבוצה.

2.תנו למי שמגיע דרך הקבוצה הנחה. בהרבה קבוצות מקובל לתת מחיר או בונוס מסוים להרבה אנשים שמגיעים אליכם ביחד.

3.גם אם אתם רוצים לשלוח את האנשים לדף או להודעה פרטית, כדאי לענות לחלק מהגולשים בפוסט עצמו. אל תשלחו 20 תגובות של "בבקשה צור איתנו קשר בפרטי", זה לא נראה טוב מבחינה ויזואלית.

4.נסו ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח אפילו אם כל מה שאתם מפרסמים זה מועדון כושר. זכרו שאלו לא בדיוק לידים קלאסיים: אפשר לנסות גם קישורים שונים: פעם לעמוד נחיתה, פעם לאתר שלכם ופעם לקטלוג ב-PDF.

קבוצות שמקושרות לדפים

אלו הן הקבוצות מהסוג האחרון. למעשה מדובר בקבוצות שמשויכות לדף מסוים, וזה יכול להיות גם דף עסקי. המטרה של הקבוצה היא בדרך כלל ליצור עניין מסביב למותג או תחום עניין שמקושר אליו בצורה יותר חופשית (בדף עסקי בדרך כלל לא מקובל לכתוב ישירות על הקיר).

החוכמה כאן היא לשלב בין פוסטים אורגנים גרידא לבין פוסטים מסחריים שבהם אתם מציעים את השירותים שלכם. אחרת אתם עשויים לגלות שהגולשים רואים את הקבוצה שלכם כמסחרה והם יינטשו אותה או שיפסיקו להגיב.

כשמישהו מגיע לקבוצה כזו, הוא יכול לראות באופן ברור בצד ימין לאיזה דף הקבוצה הזו מקושרת. כמו כן, כל היכולות והמאפיינים של קבוצה יחלו גם על קבוצה כזו: אפשר לקבוע אם היא תהיה קבוצה פרטית, גלויה או אפילו סודית.

חשוב מאוד לבנות לקבוצה תקנון: קביעת תקנון תרחיק מתחרים ומפרסמים שאולי ירצו לעשות שימוש לא הוגן בקבוצה שלכם. יחד עם זאת, זכרו שמרגע שפתחתם קבוצה פתוחה, ניכוס שלה רק לעצמכם והרחקת כל מי שאולי יכול לאיים עליכם מבחינה עסקית היא לא תמיד טקטיקה טובה. זה  קצת כמו לארגן כנס מקצועי ולתת לו חסות ואז לבחור רק את מי שהוא לא מתחרה ישיר שלכם כדי להרצות…

סיכום:

איסוף לידים דרך קבוצות פייסבוק היא דרך נהדרת לצבור עוד לידים ולהתחבר לקהילת הלקוחות שלכם בדרך שלא תמיד אפשרית באמצעות קידום ממומן. היא גם יכולה להיות זולה ויותר ומשתלמת בלי שתצטרכו לזרוק אלפי שקלים על עיצוב מודעות ומרדף אחרי הקליקים

מעוניינים לעלות שלב עם לידים חמים ?

רוצים להנות מדמי ניהול אטרקטיביים?

השאירו כאן פרטים: